Makramé

Datum: 2010-06-20 Klockan: 02:53:06
Efter en sen kväll/natt där jag suttit uppe och väntat, men som slutat i irritation och besvikelse över någon, så har jag fastnat i makramé-träsket.
Det började egentligen med att, efter kvällsmaten, familjen spelade kort och då jag såg mammas hampsnöre hon köpt till sina växter.
Fick då tanken "hmm...kanske man kan knyta armband av det".

Googlande lite och hittade ganska snabbt beskrivningar på makramé-armband.

När kvällen ändå blev så sen och lusten för att gå och lägga sig försvann med irritationen så har jag hittat en del roliga beskrivningar. Har gjort 3 st lätta armband med lite träpärlor och imorgon tänkte jag ge mig på lite andra mer avancerade sätt.


 

Men nu är det nog dags för att besöka sängen och iallafall försöka sova.

 


Noteringar